Jednostki uczelni » Wydawnictwo » Książki do kupienia
Podstawy edukacji t.V. Propozycje metodologiczne
- Autor: A. Gofron, A. Kozerska
- Rok wydania: 2012
- ISBN:
- Format: A5
- Strony: 265
- Cena: 36.00 zł
- Złóż zamówienie
Spis treści
Część 1. Podstawy teoriopoznawcze proponowanych rozwiązań metodologicznych
w naukach pedagogicznych
Andrzej Gofron
Współczynnik humanistyczny nauk pedagogicznych
Danuta Urbaniak-Zając
Od metodologii normatywnej do metodologii będącej samowiedzą nauki 35
Beata Gofron
Proces kształcenia jako otwarta kulturowo przestrzeń badań
i praktyk dydaktycznych
Jacek Malikowski
Między monosubiektywnym poznaniem a intersubiektywną funkcjonalnością
i komunikowalnością wiedzy w edukacji początku XXI wieku 65
Robert Janik
Geneza metodologii nauk społecznych i początkowe etapy jej rozwoju 85
Część 2. Proponowane ujęcia metodologiczne stosowane w pedagogice –
uspołecznione współczynniki humanistyczne
Jarosław Jagieła
Metody oceny kompetencji interpersonalnych nauczyciela
Model Okna Johari i diagram dyskontowania transakcyjnego jako postulowane
narzędzia badań pedeutologicznych 107
Monika Adamska-Staroń, Beata Łukasik
Hermeneutyka pedagogiczna jako orientacja metodologiczna 119
Małgorzata Piasecka
Marzenia sprawcze i ponadosobiste w perspektywie badań narracyjnych 139
Wioletta Sołtysiak
Qualia komunikatów medialnych 157
Część 3. Szczegółowe rozwiązania metodologiczne – indywidualne współczynniki humanistyczne
Agnieszka Kozerska
Metodologiczne koncepcje badań nad środowiskiem edukacyjnym 169
ks. Jerzy Kułaczkowski
Aspekty metodologiczne pedagogiki rodziny 183
Maciej Woźniczka
W stronę metodologii dydaktyki filozofii 191
Karol Motyl
Humor jako kategoria badawcza w pedagogice 209
Część 4. Obiektywizujące propozycje metodologiczne – przedmiotowe przedstawienie
fragmentu rzeczywistości edukacyjnej
Artur Stachura
Diagnozowanie przebiegu uczenia się z wykorzystaniem hipertekstu
Diagnoza systemu dynamicznego jako cel badania 227
Urszula Augustyńska
Znaczenie hipotez w badaniach społecznych 237
Yuliya Sakalova
Methodological Concepts and Research Methods Used in Foreign
Language Teaching 245
Janina Kosmala
Zastosowanie regresji krokowej do analizy badań dotyczących
informatyzacji procesu edukacji 257
Cena książki nie obejmuje 5% podatku VAT i kosztu wysyłki