Zamówienia publiczne
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na obsługę portierni wraz z ochroną mienia, obsługę szatni oraz usługę sprzątania dla Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie
Ogłoszenie z dnia: 21-06-2011
Częstochowa, dnia 20.06.2011 r.
Postępowanie nr KZ-371/49/11
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
W postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na
obsługę portierni wraz z ochroną mienia, obsługę szatni oraz usługę sprzątania
dla Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie informuje, iż w niniejszym postępowaniu dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej, tj. oferty złożonej przez konsorcjum firm: MM SERVICE SECURITY Sp. z o.o., ul. 3-go Maja 64/66, 93-408 Łódź i MM SERVICE Masłowski Mariusz, ul. Wileńska 49 m. 70, 95-200 Pabianice. Cena oferty wybranej: 619 774,83 zł.
Uzasadnienie wyboru
Dokonując wyboru oferty Zamawiający kierował się kryterium najniższej ceny (najniższa cena - waga 100%). Zamawiający dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej, tj. oferty zawierającej najniższą cenę realizacji zamówienia spośród ofert nie podlegających odrzuceniu. Cena wybranej oferty mieści się w możliwościach finansowych Zamawiającego.
Numer oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Cena brutto |
Informacja o wykluczeniu z postępowania oraz odrzuceniu oferty |
01. |
PORTOS Sp.J. Ul. Modlińska 6 03-216 Warszawa |
677 280,31 zł. Cena oferty brutto została poprawiona na 672 483,31 zł. |
Oferta niepodlegająca odrzuceniu |
02. |
Konsorcjum: Solid Security Sp. z o.o. Ul. Postępu 17 02-676 Warszawa AMLUX Sp. z o.o. Ul. Grójecka 77 02-094 Warszawa |
799 237,29 zł. |
Oferta odrzucona na podstawie art. 89 ust 1 pkt 6 upzp Oferta zawiera błędy w wyliczeniu ceny w zakresie wyliczenia ceny za obsługę szatni. Stosując podaną cenę jednostkową za 1 godz. Przy uwzględnieniu podanych przez zamawiającego ilości dni i godzin nie otrzymujemy wartości wpisanych przez wykonawcę. Iloczyn ceny jednostkowej i ilości dni i godzin daje kwoty niewspółmiernie wysokie: np. za obsługę szatni przy Al. Armii Krajowej 13/15 otrzymujemy: 100,8 zł. /godzinę x 262 dni po 14 godzin = 369 734,40 zł netto Powyższe przesądza o tym, że mamy do czynienia z błędem w wyliczeniu ceny a nie z oczywista pomyłką rachunkową. Zamawiający nie jest w stanie samodzielnie stwierdzić, które z wyliczeń wykonawcy są poprawne, a w którym miejscu nastąpiła pomyłka. |
03. |
Agencja Usług i Handlu POLTROP Sp. z o.o. Ul. Kisielewskiego 63 42-200 Częstochowa |
1 113 869,68 zł. |
Oferta niepodlegająca odrzuceniu |
04. |
Konsorcjum MM SERVICE SECURITY Sp. z o.o. Ul. 3-go Maja 64/66 93-408 Łódź MM SERVICE Masłowski Mariusz Ul. Wieluńska 49 m. 70 95-200 Pabianice |
619 774,83 zł. |
Oferta niepodlegająca odrzuceniu |
05. |
Przedsiębiorstwo handlowo - Usługowe HETMAN Sp. z o.o. Al. W.Korfantego 51/9A 40-161 Katowice |
762 355,34 zł. Cena oferty brutto została poprawiona na 757 413,82 zł.
|
Oferta niepodlegająca odrzuceniu |
06. |
SALO Sp. z o.o. Ul. Wrocławska 107 45-837 Opole |
720 659,12 zł. Cena oferty brutto została poprawiona na 718 093,10 zł. |
Oferta niepodlegająca odrzuceniu |
07. |
Konsorcjum IMPEL CLEANING Sp. z o.o. IMPEL SECURITY POLSKA Sp. z o.o. IMPEL SECURITY PROVIDER Sp. z o.o. Ul. Ślężna 118 53-111 Wrocław |
850 038,40 zł. |
Oferta niepodlegająca odrzuceniu |
08. |
ERA Sp. z o.o. Ul. Katowicka 16 B 41-500 Chorzów |
819 341,37 zł. |
Oferta niepodlegająca odrzuceniu |
09. |
Przedsiębiorstwo Usług Specjalistycznych ULISSES Urszula Rasała Al. Wojska Polskiego 113 42-200 Częstochowa |
564 515,73 zł. |
Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 upzp. Wykonawca nie podał wszystkich wymaganych cen jednostkowych w formularzu cenowym. Mianowicie w tabeli „Sprzątanie", w zakresie budynku przy ul. Bohaterów Katynia 40/42 nie podano ceny jednostkowej dla 553 m2, z których zamawiający nie zrezygnuje do końca obowiązywania umowy. Tym samym zamawiający nie ma ceny do wyliczania należności za sprzątanie w przypadku rezygnacji ze sprzątania części budynku, a możliwość takiej rezygnacji zamawiający przewidział w SIWZ. Zamawiający nie ma możliwości skorzystania z art. 87 ust. 2 pkt 3, gdyż nie zna brakującej ceny i tym samym nie jest w stanie poprawić formularza cenowego. |
10. |
Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Usługowe CZA-TA W.Kelmi, M. Niciak Sp.J. Zakład Pracy Chronionej Ul. Żabia 15 97-300 Piotrków Trybunalski |
890 614,71 zł. |
Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 upzp. Oferta sporządzona na nieobowiązującym formularzu cenowym. Formularz cenowy złożony przez wykonawcę przestał obowiązywać w dniu 03.06.2011 r. Wykonawca, w związku ze złożeniem oferty na nieobowiązującym formularzu, nie podał wszystkich wymaganych cen jednostkowych w formularzu cenowym. Mianowicie w tabeli „Sprzątanie", w zakresie budynku przy ul. Bohaterów Katynia 40/42 nie podano ceny jednostkowej dla 553 m2, z których zamawiający nie zrezygnuje do końca obowiązywania umowy i nie uwzględnił okresu świadczenia usługi sprzątania - 11 miesięcy. W związku z powyższym zamawiający nie ma ceny do wyliczania należności za sprzątanie w przypadku rezygnacji ze sprzątania części budynku, a możliwość takiej rezygnacji zamawiający przewidział w SIWZ. Zamawiający nie ma możliwości skorzystania z art. 87 ust. 2 pkt 3, gdyż nie zna brakującej ceny i tym samym nie jest w stanie poprawić formularza cenowego. |
11. |
TIME SECURITY Sp. z o.o. Ul. Okrężna 6a 43-330 Stara Wieś |
730 765,82 zł. |
Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 upzp. Oferta została sporządzona na nieobowiązującym formularzu cenowym. Formularz cenowy złożony przez wykonawcę przestał obowiązywać w dniu 06.06.2011 r. Wykonawca, w związku ze złożeniem oferty na nieobowiązującym formularzu, niewłaściwie skalkulował cenę realizacji zamówienia. Ponadto nie zostały podane wszystkie wymagane ceny jednostkowe w formularzu cenowym. Mianowicie w tabeli „Sprzątanie", w zakresie budynku przy ul. Bohaterów Katynia 40/42 nie podano ceny jednostkowej dla 553 m2, z których zamawiający nie zrezygnuje do końca obowiązywania umowy i nie uwzględnił okresu świadczenia usługi sprzątania - 11 miesięcy. W związku z powyższym zamawiający nie ma ceny do wyliczania należności za sprzątanie w przypadku rezygnacji ze sprzątania części budynku, a możliwość takiej rezygnacji zamawiający przewidział w SIWZ. Zamawiający nie ma możliwości skorzystania z art. 87 ust. 2 pkt 3, gdyż nie zna brakującej ceny i tym samym nie jest w stanie poprawić formularza cenowego. |
12. |
GEMINA Sp. z o.o. Zakład Pracy Chronionej Ul. Kucelińska 22 42-207 Częstochowa |
852 654,45 zł. |
Zamawiający wykluczył wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 upzp i odrzucił ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 i 5 upzp. Wykonawca nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących wiedzy i doświadczenia, a mianowicie nie wykazał zrealizowania dwóch zamówień polegających na obsłudze portierni i dwóch zamówień polegających na obsłudze szatni. Oferta wykonawcy wykluczonego podlega odrzuceniu. Zamawiający nie wezwał wykonawcy do uzupełnienia dokumentów na postawie art. 26 ust. 3 upzp, gdyż złożona przez niego oferta podlega odrzuceniu również na podstawie art. 89 ust 1 pkt 2 upzp. Wykonawca nie podał wszystkich wymaganych cen jednostkowych w formularzu cenowym. Mianowicie w tabeli „Sprzątanie", w zakresie budynku przy ul. Bohaterów Katynia 40/42 nie podano ceny jednostkowej dla 553 m2, z których zamawiający nie zrezygnuje do końca obowiązywania umowy. Tym samym zamawiający nie ma ceny do wyliczania należności za sprzątanie w przypadku rezygnacji ze sprzątania części budynku, a możliwość takiej rezygnacji zamawiający przewidział w SIWZ. Zamawiający nie ma możliwości skorzystania z art. 87 ust. 2 pkt 3, gdyż nie zna brakującej ceny i tym samym nie jest w stanie poprawić formularza cenowego. |
Zamawiający jednocześnie informuje, że umowa w przedmiotowym postępowaniu może być w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej a jeżeli zawiadomienie zostanie przekazane wykonawcom w inny sposób niż faksem lub drogą elektroniczną - w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia.
Zamawiający planuje podpisanie umowy w dniu 28.06.2011 r.
KANCLERZ
mgr Mariola Ptaszek